habe folgende Aufgabe bekommen und weiß zwar ein paar Ausschnitte, doch nicht ganz, wie ich dass Programm schreiben soll.
Zum anzeigen und ändern interner Tabellen soll der SAP ALV verwendet werden.
Folgende Anforderungen soll es erfüllen:
Approbation Check Cockpit
A Cockpit is needed with which it is possible to work on all entries concerning one name/subname. name/subnames are for example:
Hans Meier
Karl Auer
The entry mask of the program should offer two edit-fields – the name/subname. This should be checked by a new authorisation object. Therefore also a new role should be invented.
Also 5 Checkboxes should be available:
-> A
-> B
-> C
-> D
-> E
-> F
All changes a person does must be found in a kind of protocol.
The User selects one of the check-Box Tasks. When he is authorised for the given country/subarea combination (obligatory fields) he enters the selected option. If not – error.
If Chekbox A
Show selected records of table /EXAMPLE_A . Edit a single entry or do a “masschange” on level name/subname
If Checkbox B
Show records of the table /EXMAPLE_B of the sales areas which are allowed within the selected name/subname. (Lookup in table /EXAMPLE_A)
functionalities needed: add, delete, update
If Checkbox C, D, E
Table /EXAMPLE_C, _D,_E
(see B)
If Checkbox F
Table /EXAMPLE_F
This table needs to be enlarged with the fields name/subname (no key fields). When F is selected those records should be listed which are marked with the selected name/subcode. (delete, add, update)
Sorry Shaun, aber ich glaube hier wird sich niemand hinsetzen und dir das Programm schreiben. Du solltest eher erklären, was du dir so gedacht hast, dann kann man Alternativen aufzeigen.
Oder hast du gar keinen Ansatz und brauchst selbigen erstmal?
Prinzipiell ist der Rahmen ja vorgegeben:
Einen Einstiegsscreen (kann ein einfacher Report werden) mit Name und Nachname und 5 Checkboxen oder Radiobuttons für deine Aktionen. Dazu gibt es dann eine Berechtigungsprüfung auf die Stammdaten und je nach Checkbox/Radiobutton nutzt du einen ALV zum Anzeigen/Speichern der jeweiligen Tabellen.
Die möglichen Ausgestaltungen sind vielfältig, da kann es keine genaue Anleitung geben.